środa, 10 sierpnia 2016

SPOSOBY NA WAKACJE W DOMU - JAK SIĘ NIE NUDZIĆ?

Przed nami trzy ostatnie tygodnie wolnego, studenci mają trochę więcej czasu - jak go spożytkować? Wiele osób wyjeżdża. Ale co z tymi, którym nie wyszło? Jak spędzić te ostatnie chwile wakacji, kiedy nie mamy przy duszy grosza? Mam dziś dla Was kilka pomysłów na nienudne atrakcje, które umilą pozostały, wolny czas. Zapraszam!



1. ROZWIJAJ SWOJE PASJE 
Zapisz się na interesujące warsztaty, e-kursy, spróbuj czegoś nowego. Zdobywaj umiejętności. Może kurs zdobienia paznokci (KLIK), może e-kurs fotografii? Warto poznać możliwości swojego aparatu. A może po prostu poszukaj w Internecie inspiracji - jest tego mnóstwo! Warto zaglądać na blogi, może znajdziesz jakąś ciekawą witrynę z robótkami ręcznymi? Dlaczego nie spróbować DIY?


2. POZNAJ SWOJE OKOLICE
Mogę się założyć, że nie widzieliście jeszcze wszystkiego. Muzeum, katedra, skansen? Nawet jeśli nie, każde miasto ma swoje oblicze. Może warto ruszyć za miasto? Wsiądź na rower w poszukiwaniu nieznanego. Cudze chwalicie, swego nie znacie! A jeśli na prawdę nic już nie ma? Weźcie kosz z prowiantem, pojedźcie na łąkę - zróbcie piknik. Nawet ten samotny w scenerii zielonego otoczenia brzmi świetnie.

Olsztyn - Plaża Miejska, jezioro Ukiel

3. SZUKAJ SKARBÓW
Kiedyś pisałam Wam o Geocachingu, Opencachingu (link TUTAJ). To świetna opcja na spędzenie czasu w mieście, jak i poza nim. Skrzynki ukryte są zazwyczaj w ciekawych miejscach, które warto zobaczyć, a przynajmniej takie jest założenie. Warto sprawdzić, czy w Twojej okolicy są ukryte jakieś ciekawe pozycje :)


4. SPRAWDŹ SIĘ KULINARNIE
Może czas wypróbować przepis, który dostałam ubiegłej wiosny? Dłuższa chwila wolnego to świetna okazja na wykazanie się kulinarnie. Ja niestety, nie wszystkie moje wypieki, czy obiadki uwieczniam na zdjęciach - a to w sumie błąd, bo miałabym się czym pochwalić :) W tym roku sporo nowego. Hitem zdecydowanie są najprostsze na świecie dwuskładnikowe placuszki. Przepis TUTAJ


5. POSPRZĄTAJ W POKOJU
Brzmi banalnie? Dlaczego? W wakacje mamy na tyle dużo czasu, że możemy poświęcić nawet kilka dni na odświeżenie swojego pokoju. Może odmalować ściany? Porządki w biurku, w szafie - pozbywajmy się zbędnych rzeczy. Może koszula, która wisi w szafie kolejny rok zapomniana spodoba się komuś innemu? Może warto oddać potrzebującym, koleżance, albo sprzedać - jest kilka serwisów, które nam to usprawnią. Sama mam zamiar na dniach przejrzeć zawartość szafy. Zapewne część mojej garderoby trafi na pchli targ.


6. POMAGAJ SŁABSZYM
Zorientuj się, czy w Twojej okolicy jest miejsce pomocy słabszym. Może ośrodek dla osób starszych, dom dziecka, czy schronisko dla zwierząt. Jeśli nie chcesz zostawać wolontariuszem na dłużej - możesz czasem pójść, pomóc. Zapytaj, czego potrzebują - może masz stare koce, metalowe miski, na pewno przydadzą się zwierzętom. Możesz nawet wyprowadzić psiaka na spacer - uszczęśliwisz siebie i zwierzę. A może zostanie Twoim przyjacielem na dłużej, na zawsze?


7. SPOTKAJ SIĘ ZE ZNAJOMYMI
Świetna opcja - czas spędzony z przyjaciółmi jest zawsze ciekawszy. Razem raźniej. Przyjaciel, dawna koleżanka - może to dobra okazja do odświeżenia znajomości? Nie mówcie, że nie myślicie czasem o dawnych przyjaciołach. Mnie zdarza się nawet całkiem często - ciekawe co u nich słychać. A może warto napisać/zadzwonić? Ostatnio odnowiłam kontakt z dawną koleżanką - Patrycją. Niestety tylko Facebookowo, mieszka bardzo daleko. Pati założyła nawet bloga PatiForest :)


8. PRZECZYTAJ KSIĄŻKĘ, OBEJRZYJ SERIAL
Niby proste, a jednak! Przyznać się - kiedy ostatnio przeczytałaś książkę? Ups, jeśli miałabym się przyznać, to bym się zawstydziła. Bardzo dawno! Nie trzeba wydawać pieniędzy - w każdym mieście jest biblioteka, więc marsz po książki! Serial to też niezły zjadacz czasu. Ostatnio wkręciłam się w serial sprzed lat LOST - Zagubieni. Kiedyś widziałam niepełne cztery sezony. Tym razem obejrzałam wszystkie sześć. W niecały miesiąc. Potrafiłam robić całodzienne maratony - ostatni sezon (18 odcinków) obejrzałam w 2 dni (jeden odcinek =40 minut).


9. RUSZ SIĘ
Jeśli bieganie nie jest dla Ciebie? Wyjdź na spacer! A może zainteresować się sportem, z którym wcześniej nie mieliśmy do czynienia? Ostatnio często myślę o wypróbowaniu swoich sił w tenisie ziemnym. Moje doświadczenie wynosi zero! Szukam więc kompana o podobnych preferencjach i równie zielonego jak ja :) Razem raźniej! Kto wie, może ten sport okaże się moim ulubionym?


10. KOLOROWANKI, POŁĄCZ KROPKI, KRZYŻÓWKI
Kiedy za oknem deszcz, nic się nie chce - lubię po prostu włączyć muzykę i zrobić coś na papierze. Krzyżówki, kolorowanki, rysowanki, ostatnio wkręciłam się w... POŁĄCZ KROPKI. Kupiłam pierwszy zeszyt w Empiku za 18.99zł na promocji. Uwielbiam to! Po stworzeniu dzieła zawsze można je dodatkowo pokolorować. Dla mnie bomba :)


11. DOMOWE SPA
Każda kobieta potrzebuje czasem całego dnia poświęconego jej. Ja też! Dlatego czasem robię sobie dzień domowego spa! Maski, maseczki, depilacja, kąpiel, manicure, pedicure - odrobina luksusu we własnym domu, dlaczego nie? Dobrze, gdyby w domu był mężczyzna, który do tego wszystkiego zrobi nam pyszny deser i.. masaż w pakiecie. Żyć nie umierać :)


Myślę, że te 11 punktów zagwarantują nam wspaniały wypoczynek i przygotują nasze ciało i umysł do powrotu do codzienności. Wakacje wszakże kiedyś się skończą i pochłonie nas wir pracy!
A jakie są Twoje sposoby na udane wakacje w domu? :)

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...