piątek, 29 marca 2013

Naleśniki ze szpinakiem

Hejka! Dziś przychodzę z czymś nowym na moim blogu, mianowicie PRZEPIS :) I kto wie, może wkrótce pojawi się nowa zakładka i zacznę działać w tym kierunku ;) Gotowanie to ostatnio moja największa pasja (jedzenie moich "dzieł" również :P).

Mamy Wielki Piątek. Postanowiłam zatem zrezygnować dziś z potraw mięsnych. Postawiłam na naleśniki ze szpinakiem. Chodziły za mną od wczoraj, więc nie mogłam sobie odmówić tej przyjemności :)

Składniki:
  • Wcześniej przygotowane naleśniki (bez dodatku cukru oczywiście)
  • Szpinak (ja miałam brykiet mrożony z Biedronki)
  • Twaróg
  • Ser żółty
  • Masło klarowane
  • Mąka
  • Bułka tarta
  • Gałka muszkatołowa
  • Sól, pieprz
Przygotowanie:

Po pierwsze farsz. Smażymy szpinak na maśle (najlepiej klarowanym), dodajemy twaróg i rozdrobniony ser żółty, doprawiamy gałką, solą i pieprzem. Proporcje składników według uznania. Ja robiłam "na oko", co chwilę próbując. Kiedy ser się rozpuści, zdjąć patelnię z palnika, odczekać aż troszkę wystygnie.



Jeszcze ciepły farsz (nie może być zimny, bo ser stężeje i farsz stanie się mało plastyczny) nakładamy na naleśniki, zawijamy w trójkąty, bądź, jak w moim przypadku, tak jak krokiety.
Tak przygotowane naleśniki nadają się już do jedzenia, jednak ja wolałam je usmażyć.
W tym celu robimy rzadki kleik z mąki i wody, moczymy w nim nasze naleśniki, obtaczamy w bułce tartej i smażymy na maśle aż do zarumienienia się panierki.
Smacznego!


Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt! :*


9 komentarzy:

  1. kocham szpinak,ale nigdy nie przygotowywałam go z twarogiem - musze spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, ale niedużo, bo będzie niesmaczne ;)

      Usuń
  2. mniam, zjadłabym :) mimo że za szpinakiem średnio przepadam..

    OdpowiedzUsuń
  3. O tak, szpinak z twarogiem to świetne nadzienie, ja robię pierogi z takim - dodatkowo, dodaję do niego jeszcze kaszę gryczaną. Pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na dniach będę robić właśnie pierogi, ale ze szpinakiem z fetą :)

      Usuń
    2. Szpinak i feta to idealne połączenie, do tego jeszcze aromat czosnku, mmm. :)

      Usuń
  4. Mniam, uwielbiam ja robię inaczej, ale chetnie spróbuje twojego przepisu

    OdpowiedzUsuń





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...